maandag 9 mei 2016

Lancome Teint Idole Ultra

Zoals eerder aangegeven in mijn review van de Chanel Les Beiges foundation, een review over de foundation die ik kocht van Lancome, namelijk de Teint Idole Ultra 24H. Gelukkig kunnen ruilen voor een miskoop, daar word ik blij van.
Op de fles staat dat de foundation comfortabel op de huid zit, een 'divine' perfectie geeft aan de huid en dat 'ie retouch free is. Best mooie beloftes, een foundation die je niet zou hoeven bijwerken en ook nog eens een prachtige teint geeft. De verkoopster heeft mij de kleur 025 aangemeten, en ik ging met een tevreden gevoel naar huis, en enigszins nieuwsgierig hoe het op mijn huid uit zou pakken. Dit keer had ik namelijk geen tester meegekregen.




Toen ik thuis kwam, had ik eerst reviews gelezen op makeupalley en Paula's Choice. Hier stonden een aantal gemixte reviews en dit kwam voornamelijk door de ingrediƫnten in deze foundation. Zo zou er alcohol in zitten wat je huid zou kunnen uitdrogen. Hier werd ik niet echt vrolijk van, maar wilde hem toch testen. Ik zorgde voor een goed gehydrateerde huid en was positief verrast. De foundation ziet er in het begin erg dewy uit en zorgt voor erg glimmende huid, maar de fles is van mat glas, wat vaak betekent dat een foundation eerder mat is dan glanzend. Dit verraste mij een beetje, maar na ongeveer 15 minuutjes werd de foundation steeds een beetje minder glanzend. Wat uiteindelijk overblijft is een mooie redelijke medium dekking, geen volle dekking, met een gezonde glanzende teint. Afpoederen is in principe niet nodig, maar ik vind het wel fijn om de houdbaarheid van de foundation wat te vergroten met een beetje poeder.

Hij blijft een halve dag mooi zitten, maar daarna begint hij toch wel langzaamaan te verdwijnen, maar niet op een lelijke manier. Heel geleidelijk wordt de dekking wat minder. Dit zou je kunnen oplossen door een licht dekkende poeder mee te nemen, en af en toe even controleren hoe het op je huid zit en waar nodig bij te poederen.

In the end, een redelijke foundation met SPF 15. Voelt goed aan op de huid, maar mijn zoektocht naar de perfecte foundation gaat dus toch helaas door.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten