maandag 22 april 2013

La Roche-Posay Effaclar Duo




Vandaag mijn mening over Effaclar Duo creme van La Roche-Posay. La Roche-Posay claimt dat deze crème vlekjes corrigeert en een diep reinigende werking heeft op poriën. Het product bevat geen parabenen. Je kan dit als dag- en nachtcrème gebruiken over je hele gezicht. Dit maakt het dus geen spot treatment, maar daarnaast zou de crème als prima primer dienen voor onder je make-up.


De substantie is als een crème fluide, een beetje wittig en vloeibaar. De geur vind ikzelf wel ok, het ruikt niet specifiek ergens naar en ik zou het omschrijven als een wel enigszins frisse geur zonder al te veel poespas.

Mijn huid is redelijk droog en omdat ik las dat dit product aangeraden werd voor acne was ik best bang om het over mijn hele huid te gaan smeren. Ik was bang dat het te uitdrogend zou zijn voor mijn huid, maar ik had zoveel goede reacties gelezen dat ik het wel wilde proberen. De crème is inderdaad wat uitdrogend, maar daarentegen heeft het mijn acne wel wat minder gemaakt. Ze verdwijnen wat vlugger, maar ik heb wel het idee dat de roodheid er langer over doet om weg te trekken. Ik gebruik hem nu minimaal 1 keer per dag en soms 2 keer per dag, maar daarnaast heb ik wel besloten nog een extra crème te gebruiken om te zorgen dat mijn huid niet compleet uitdroogt. Waar ik wel een enorm groot verschil in leek te zien waren mijn poriën. Ik heb daadwerkelijk het idee dat de poriën naast mijn neus kleiner ogen en de mee-eters op mijn neus zijn ook verminderd.



Ik vind het een prima crème, hij vermindert mijn acne en verkleint mijn poriën.


La Roche-Posay is een apothekers merk en daarom verkrijgbaar bij sommige apotheken en online. De prijzen op internet verschillen enorm, maar ik heb hem voor €12,20 (40ml) bij Skin Affair besteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten