dinsdag 9 juli 2013

L'Anza Neem Plant Silk serum

Tijdens een van de laatste dagen van een vakantie in Zweden een aantal weken terug kwam ik erachter dat ik nog wat Zweedse kronen had en ik besloot het nog maar even uit te geven. Ik kwam voorbij een winkel gericht op haarverzorging en dat vooral professionele kappersmerken verkocht, maar vooral ook producten die je in Nederland niet makkelijk kunt vinden. Toen ik dat zag besloot ik op zoek te gaan naar een serum.
Ik vroeg de verkoopster naar een serum dat mijn enigszins beschadigde haar zou omtoveren tot mooie glanzende lokken. Ze raadde mij het Neem Plant Silk serum van L'Anza aan.
De verpakking vertelt dat het Anti Aging complex gewichtsloze glans geeft en zijdezachte lokken creĆ«ert. Je brengt het eigenlijk als ieder ander serum aan, op vochtig of droog haar voor het stylen. Dit serum is onderdeel van de Healing Strength lijn van L'Anza. Het serum reduceert de droogtijd met 55% en beschermt je haar tot 260 graden.

Het serum kostte nogal wat, en aangezien ik me er niet echt op ingelezen had ging ik gelijk op onderzoek uit toen ik de tijd had. Ik las mixed reviews op MakeupAlley, de een vindt het geweldig en de ander maakt zich zorgen om alle siliconen die erin zitten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor die prijs wel een beetje teleurstellend vond om te lezen dat je haar misschien helemaal niet zo hard verzorgd wordt. Aan de andere kant, nergens op de verpakking beweren ze dat het verzorgend werkt. Het geeft glans en zorgt voor zijdezachte lokken, op de site staat overigens wel dat het een herstellend serum is.

Als je de ingrediƫntenlijst bekijkt zie je inderdaad veel dat eindigt op cone maar neem staat er vlak na op de lijst. Neem bevat anti-oxidanten en het schijnt te werken tegen droog haar en het schijnt te beschermen tegen beschadiging van buitenaf.

Ik gebruik het nu al een tijdje en ik ben tot dusver bijzonder positief; het maakt mijn haar ontzettend zacht en het valt mooier. Mijn haar glanst van zichzelf al aardig, maar door middel van dit serum lijkt het nog meer te glanzen zonder dat het vet lijkt of mijn haar verzwaart. Daar komt bij dat het onwijs lekker ruikt en dat maakt dat ik het ontzettend graag gebruik. De adviesprijs is €29,95 en ik ben er nog niet over uit of ik hem opnieuw zou kopen. De verpakking vind ik wel ideaal, 100 ml dus makkelijk mee te nemen in het vliegtuig en de draaidop verzekert je ervan dat het product niet zomaar zal lekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten