donderdag 11 april 2013

Chanel Perfection Lumiere foundation


Over de zomer was ik lyrisch gebruiker van de Mat Lumiere foundation van Chanel, maar de kleur werd op den duur ondraagbaar. Hij was echt te donker voor overdag en ik baalde er enorm van. Ik ben naar de Ici Paris geweest en vroeg of zij een lichtere kleur wilde aanmeten van de Mat Lumiere. Helaas hadden ze geen lichtere kleur op voorraad. Ik ben vervolgens naar de 2e Ici Paris geweest en daar hetzelfde verhaal. Ik had echt een nieuwe foundation nodig en besloot daarom maar een andere te kiezen.


De verkoopster raadde mij Perfection Lumiere aan, hij was vooral lang houdend en wel dekkend zei ze. Ze had hem plaatselijk aangebracht om te kijken of de kleur goed was en ik vertrouwde op haar woord en besloot hem te kopen. Wat een spijt heb ik van deze keuze. Je zou verwachten van de Mat Lumiere dat dit een foundation met een matte finish zou zijn, maar de Perfection Lumiere is matter. Daar komt bij dat hij ook nog eens een poederachtige finish heeft, wat totaal niet flatteert op mijn droge huid. De kleur is goed, dekking vind ik matig, maar hij blijft wel goed zitten.



De dekking is in vergelijking met de Mat Lumiere schandalig. Hij bedekt rode plekjes nauwelijks, en dekt eigenlijk zelfs minder dan de Vitalumiere Aqua foundation. Op de verpakking stond dat deze foundation licht reflecterende deeltjes bevat, wat deze foundation ongeschikt maakt wanneer er foto's worden gemaakt met flitser. Een beetje een domper, omdat ik zag dat deze foundation SPF 10 bevat, in tegenstelling tot de 15 in Mat Lumiere. Ik had dus hoge verwachtingen, maar de Perfection Lumiere zorgt voor nog meer weerkaatsing.

Al met al ben ik niet erg blij met deze foundation, maar ik denk dat hij voor de vettere en niet al te onzuivere huid best goed kan werken. Chanel Perfection Lumière (30ml) kost rond de €42.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten