donderdag 31 januari 2013

Chanel Vitalumiere Aqua foundation

Vandaag een post over een foundation, en wel de Vitalumiere Aqua van Chanel. Ik begin het artikel door wat te vertellen over de verpakking.


De foundation komt in een plastic goedkoop ogend flaconnetje met een zwarte dop. Tegelijkertijd ziet het er wel clean en eenvoudig uit, wat misschien ook wel het idee achter de foundation benadrukt. De foundation komt uit de flacon door middel van een hygiënische opening waardoor de dosering gemakkelijk is. In het begin is het even wennen hoeveel je nodig bent, maar zodra je daar eenmaal aan gewend bent pak je niet gauw meer te veel.




 Op de verpakking staat onder andere 'Skinperfecting' wat me direct op het volgende brengt, de dekking van deze foundation. Dit is niet een foundation die je de perfecte egale huid geeft, mits je geen pukkeltjes of andere onzuiverheden hebt. Wél geeft de foundation je huid, zoals de verpakking al zegt, een mooie egalere en gezondere finish. Het maakt je huid nét even mooier en laat het stralen. De finish is zacht dewy-mat wanneer ik de MAC Prep + Prime Fortified Skin Enhancer als primer gebruik, maar gebruik ik een matterende primer op siliconenbasis, dekt hij nog net iets minder, maar is je huid ook matter. Persoonlijk houd ik meer van de dewy look en ook dat beetje extra dekking vind ik fijner.

Een tijdje heb ik eerst concealer gebruikt op mijn acne littekentjes en onzuiverheden en daarna de foundation, maar ik begon me steeds meer te irriteren aan de dekking en ook de kleur. De kleur die ik gebruik is 10 Beige Pastel. Als je op google zoekt naar deze kleur kun je zien dat hij vrij rozig is. Op een gegeven moment heb ik geprobeerd mijn concealer, die een meer gele ondertoon heeft, te mixen met de foundation en dat pakte eigenlijk best goed uit. De foundation dekte wat beter, de finish werd naar mijn smaak beter (nog net ietsje meer dewy) en het bleef ook langer zitten. Dat is namelijk ook een aandachtspunt, de foundation is zo licht dat het ook vrij snel vervaagt. Ik los dit op door een goede primer te gebruiken, een goede poeder en ook gebruik ik graag een finishing spray, maar ik neem ook altijd mijn MAC Mineralize Skinfinish mee om bij te werken door de dag heen. Op dit moment gebruik ik eerst een primer, dan concelear op onzuiverheden, de foundation gemixt met concealer, transparante poeder van MAC, Mineralize Skinfinish en als laatste stap na de blush/highlighter en eventueel bronzer de FIX+ Spray om alles te 'setten' en het poeder effect te verwijderen.

Nu ik de foundation een tijdje gebruik, moet ik zeggen dat, ondanks alle minpunten, ik er wel erg tevreden over ben. Als ik een egalere huid van mezelf zou hebben was dit naar mijn mening de perfecte foundation geweest, maar ondanks dat ik niet die egalere huid van mezelf heb, is dit voor mij een hele fijne foundation voor in de zomer omdat hij ook erg gemakkelijk in gebruik is. Tóch ga ik op zoek naar een andere foundation die meer dekking geeft met hopelijk een meer dewy finish.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten