zaterdag 17 december 2011

Fashion courage



Vandaag zag ik dit filmpje, waar ik me helemaal bij aansluit. Allereerst vind ik Wendy echt een ontzettend leuk en inspirerend iemand, maar met dit filmpje maakt ze echt een punt. De boodschap is eigenlijk dat je gewoon moet dúrven in fashion en dan vind ik dat het juist leuk is wanneer mensen er origineel uitzien. Natuurlijk denk ik soms ook, nou dat had je beter niet aan kunnen doen, maar vaak kan ik er gewoon van genieten om iemand te zien met zijn eigen stijl. Het liefst loop ik dan naar zo iemand toe en geef ik ze een compliment over hun outfit, helaas heb ik daarvoor niet genoeg courage maar ik zou het wel willen doen.

Ik heb ook een periode gehad waarin ik me heel erg liet leiden in wat ik kocht en droeg en de laatste paar maanden ben ik zeker bezig mijn eigen stijl te ontwikkelen, die overigens wisselt van tijd tot tijd. Het begon allemaal in de 4e klas van de HAVO. Ik was een gezellig dagje aan het shoppen met vriendinnen en toen ik in de H&M een fantastisch jasje zag een military/michael jackson inspired kort zwart jasje/vestje met gouden versiersels. Een vriendin van mij moedigde me aan om hem te passen en ik wist het niet helemaal. Ik heb het toch gedaan en ik vond hem geweldig. Toen ik besloot dat ik hem ging kopen zei ik tegen die ene vriendin, "je gaat me maandag wel steunen hoor op school!" Ik vond het zo eng om met zoiets, voor mij toen, unieks naar school te gaan. Die maandag kreeg ik complimenten over mijn jasje en mijn blazer stijl was begonnen. Sinds toen is het beetje bij beetje beter geworden en nu draag ik eigenlijk alleen nog dingen die ik zelf leuk vind. Soms dan koop ik iets niet omdat het me dan toch té opvallend is, maar dat is dan maar beter ook want het eindigt dan toch voor eeuwig in de kast.

Op dit moment met veel stress vanwege projecten draag ik het liefst gewoon UGGs en comfy kleding en er zijn zelfs ochtenden dat ik gewoon maar een outfitje aan heb wat niet echt stylish verantwoord is, maar dat kan me dan ook niks schelen. Al moet ik wel zeggen dat ik meer zelfvertrouwen heb wanneer ik helemaal achter mijn outfit sta, hebben jullie dat ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten