maandag 6 april 2020

Christophe Robin hydrating melting mask

In de serie, treat yourself... Een lekker haarmasker. Zeker in deze tijd is het fijn om te investeren in een flinke dosis tijd aan self-love. Ook al kom je niemand onder ogen, het gevoel van heerlijk zacht soepel haar wat ook nog eens lekker ruikt, wat een feestje.

Ieder jaar rond de feestdagen brengt Skins Cosmetics een fijne box uit. De Skins Holiday box. Dit is iets wat al sinds een paar jaren hoog op mijn wishlist staat. Als ik mijn vriend niet ieder jaar zo ver zou krijgen dan kocht ik hem sowieso voor mezelf. Hoe fijn, voor een instapprijsje snuffelen aan heerlijk luxe producten, zowel skincare als parfums en interieur. En soms besluit ik naar de winkel te gaan om een full size product te kopen. Zo zat daar vorig jaar een onwijs fantastisch haarmasker in, ook van Christophe Robin. Dat was de Regenerating mask with rare prickly pear oil. Oei, wat ben ik daar zuinig mee geweest. Dat was echt een feestje om daar gebruik van te maken.. Maar goed, terug naar de huidige situatie.
Dit jaar zat er het Aloe Vera Express mask in. Ook van Christophe Robin. Een express mask, het advies op de verpakking meldt dat het een aantal minuten nodig heeft. Het is een masker dat je aanbrengt na het wassen van je lokken. Meestal combineer ik het met een maskertje, eerst haar wassen en huid reinigen. Vervolgens uit de douche, haren handdoek droog deppen, masker aanbrengen op het gezicht en daarna in het haar. Dit masker breng ik overal aan, niet alleen in de punten maar mijn volledige haar. Ik concentreer dit overigens wel op het midden en punten. Meestal laat ik het 15 minuten intrekken, afhankelijk van welk product ik op mijn gezicht gebruik en ondertussen kijk of lees ik wat. Vervolgens stap ik weer onder de douche, reinig eerst mijn gezicht en vervolgens maak ik mijn haar een beetje vochtig. Het masker schuimt licht en daarna spoel ik het goed uit. 

De geur is zo fijn. Het ruikt fris, schoon en het heeft iets kruidigs, iets stoers. Totaal niet zoet, en dat vind ik prettig. Volgens hun eigen website zorgt het masker voor gehydrateerd, vol en stralend haar. Dit komt door de vitaminen in Aloe Vera en in combinatie met de aminozuren wordt het haar diep gevoed. Verder is er flaxseed oil, lijnzaadolie, aan toegevoegd waardoor de veerkracht en elasticiteit van het haar verhoogt wordt. Ik moet zeggen dat dit masker mij wel écht het gevoel geeft van voller, gehydrateerd en zacht haar. Het verzwaard absoluut niet, het valt zelfs heel luchtig en volumineus zonder dat ik er wat voor heb hoeven doen. Mijn haar is van nature super stijl en valt vrij futloos. Waneer ik dit masker gebruikt heb voelt en ziet het er een stuk mooier uit. Hierdoor oogt het ook snel goed verzorgd. En dat is het mooie. Je haar ruikt lekker, het ziet er goed uit en daardoor voel je jezelf automatisch ook gewoon prettiger. 
In deze tijd lijkt het verleidelijk om gewoon in je huispakje op de bank te nestelen, of je huispakje te dragen tijden het werken. Maar, begin de dag positief. Neem een lekkere douche, zet fijne muziek op en drink een bakje koffie. Doe wat leuks aan. En automatisch voel je je beter. En als je haar dan ook nog goed zit... man man man, wat nou suf thuis zitten.

Na deze ervaringen met Christophe Robin heb ik heel veel zin om nog meer producten te gaan testen. Wellicht ook een keer een shampoo of een ander product. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten